Suikers

Onze gezondheid

Even een paar feiten over de suiker consumptie.

  • Eeuwen geleden at men gemiddeld 2kg suiker per jaar.
  • Vorige eeuw at men gemiddeld 5kg suiker per jaar.
  • Nu eet men gemiddeld 70kg suiker per jaar.

Dit is echt schrikken toch? Hoe is dat zo gekomen?

Met name de industrie heeft maar 1 doel voor ogen en dat is geld verdienen niets meer en niets minder.
Denk je eens in... als je nu 1 appel gaat eten, of laten we zeggen 2 appels, dan zit je redelijk vol. In dit geval heb je wat fruitsuikers binnen en een heleboel vezels. Vezels zijn goed voor je de suikers echter niet. alles met mate kan niet direct kwaad. De industrie heeft dus als doel geld verdienen. Dus hebben ze het volgende bedacht. We verkopen veel meer appels als we die persen tot sap en als we nu de vezels weg gooien dan kunnen we meer appels persen in en glas. Het gevolg is dus dat ze per glas 4 appels verkopen met in totaal veel te veel suikers en zonder vezels.
Het aantal gram suiker wat er in 1 glas van 250ml appelsap zit is 40gram!!! Niet zo gek dat we aan 70kg kunnen komen.

Suikers en supermarkten

Inmiddels is het volgende een feit.
Wanneer we alle producten uit de supermarkt verwijderen waar toegevoegd suiker in zit houden we nog maar 25% van alle producten over. Dit moet je even op je in laten werken.

Dus, met andere woorden in bijna alle producten zitten toegevoegde suikers. Hoe kan je die nu vinden?
1 advies. Lees de etiketten !
Op alle producten staat wat er in zit. Dus zoek naar Koolhydraten daar net onder staat altijd "waarvan suikers" bijvoorbeeld 20gram. Dit zijn nu de suikers waar we het over hebben. Wanneer je de moeite neemt om alle etiketten/ producten kan je heel snel het verschil zien tussen het ene product en het andere product ook al gaat hetzelfde eten.
In kaas bijvoorbeeld zitten normaal gesproken geen koolhydraten. Wanneer je gerapste kaas echter koopt dan zitten daar ineens een hoop koolhydraten. Hoe komt dat?
Wanneer je verse kaas raspt en doet dat in een zakje, gaan al die stukjes aan elkaar plakken. Om dit te voorkomen worden er extra middelen toegevoegd en zijn koolhydraten en suikers.
Let dus op en kijk op elk etiket hoeveel koolhydraten en suikers in het product zit. Je zult verbaasd staan.

Foto's

Hieronder enkele voorbeelden van etiketten met pijltjes waar je op moet letten.

Veel gestelde vragen

In de loop van de tijd hebben mensen mij gevraagd naar een aantal zaken te kijken.

Wat doet teveel suikers met je lichaam?

.

Wat heeft dit met afvallen te maken?

.

Waar moet ik op letten bij het afvallen?

.

Kan ik u helpen bij het afvallen?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Non sed sequi rerumar quasi repellat eum earum praesentium totam! Quia, voluptas eaque anim uis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore pariatur.

Can I have a username that is already taken?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Non sed sequi rerumar quasi repellat eum earum praesentium totam! Quia, voluptas eaque anim uis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore pariatur.

Is uBeasa free?

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Non sed sequi rerumar quasi repellat eum earum praesentium totam! Quia, voluptas eaque anim uis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore pariatur.

About us

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit. Non sed sequi rerumar quasi repellat eum earum praesentium totam! Quia, voluptas eaque anim uis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore pariatur.

If you have inqueries please email us at info@yourdomain.com